NTT DATA ogłasza zwycięzców 13. edycji programu Open Innovation

W szybko zmieniającym się cyfrowym krajobrazie, przedsiębiorstwa muszą pozostać zwinne, aby utrzymać konkurencyjność. Zwinność to nie tylko szybkość, ale także zdolność do adaptacji, innowacji i reagowania na zmieniające się potrzeby rynku. Nowe technologie, takie jak AI, edge computing i strategie multicloud, odgrywają kluczową rolę w wspieraniu tych ambicji, przynosząc rezultaty takie jak efektywność operacyjna, lepsze podejmowanie decyzji oraz poprawa doświadczeń klientów w sposób bezpieczny i zrównoważony.

Pierwsze dwa podmioty zmierzyły się z rozwiązaniem problemu zgodności z przepisami przy użyciu autonomicznych agentów AI. Dwa kolejne wykorzystały sztuczną inteligencję do poprawy rentowności, zrównoważonego rozwoju i jakości rafinerii, umożliwiając duże oszczędności i znaczące ograniczenie wpływu na środowisko poprzez redukcję emisji CO2.

Finał programu Open Innovation zakończony zwycięstwem drużyny z Polski

Po zamknięciu zgłoszeń firmy wybrały pomysły i partnerów, z którymi współtworzyły rozwiązania projektowe. Najważniejsze rozstrzygnięcia Open Innovation zapadły w trakcie Open Innovation Week odbywającego się w San Michele Salentino we Włoszech. Zwycięskie projekty zostały wyłonione w drodze głosowania jury złożonego z ekspertów, dziennikarzy i przedstawicieli ekosystemu innowacji i startupów.

And the winner is…

Zespół NTT DATA, Credit Agricole i Myriad AI otrzymał grant w wysokości 30 tysięcy euro na opracowanie rozwiązania opartego na sztucznej inteligencji. Wdrożenie pomoże w śledzeniu zmian w dokumentacji, znacznie przyspieszając kluczowe procesy. To osiągnięcie podkreśla sukces współpracy NTT DATA z Credit Agricole i stanowi kolejny krok ekscytującej drogi ku dalszym innowacjom.

Mediaset, Fastweb, Sky Italia, ACEA, IP API Group, BNL BNP Paribas, wiodący operator telefonii komórkowej na włoskim rynku, jeden z głównych włoskich operatorów wieżowych, kluczowa międzynarodowa firma w dziedzinie laserów biomedycznych oraz firma działająca w branżach lotniczej oraz obrony i bezpieczeństwa – to podmioty, z którymi rywalizował Credit Agricole Bank Polski, a zarazem twórcy 11 pomysłów. Ich celem było zaadresowanie wyzwań w celu sprostania stale zmieniającym się potrzebom biznesu.

Innowacja jest motorem rozwoju. Jedynie dzięki przyjęciu nowych technologii firmy mogą odpowiadać na potrzeby stale zmieniającego się rynku, zachowując konkurencyjność. Jak podaje Harvard Business Review, na całym świecie 89 proc. dużych firm stoi w obliczu transformacji cyfrowej. To wykładnicza i nieodwracalna zmiana, w wyniku której aplikacje sztucznej inteligencji zmieniają sposób, w jaki pracujemy, oferując nowe możliwości automatyzacji, analizy danych i personalizacji usług – skomentowała Aneta Bartnicka, country manager NTT DATA Polska. 

Polskie banki należą do najbardziej zaawansowanych technologicznie instytucji finansowych w Europie. Równocześnie polski rynek bankowy należy do najściślej regulowanych. Przepisy, do których musimy się stosować, często się zmieniają, a jest ich tak wiele, że coraz trudniej śledzić te zmiany przy użyciu zwyczajowej, ludzkiej ekspertyzy. Dlatego sięgamy po technologię opartą na sztucznej inteligencji, która potrafi śledzić zmiany regulacyjne znacznie wydajniej. Jesteśmy przekonani, że wdrożenie takiego rozwiązania przyniesie wiele korzyści dla naszego biznesu i dla naszych klientów – podkreśla Grzegorz Kański, ekspert w Departamencie Transformacji Cyfrowej Credit Agricole. 

Od cyfrowych bliźniaków przez technologię 5G, aż po generatywną sztuczną inteligencję – to tylko niektóre z tematów wyzwań, nad którymi pracowano w ramach programu Open Innovation. W poprzedniej edycji nagrodzony został projekt prezentowany przez Vodafone Automotive i Fusionbase. Niemiecki startup stworzył platformę, która zapewnia firmom odzyskane, zagregowane i anonimowe zbiory danych, pozostające w zgodzie z RODO. Idea projektu zakładała, począwszy od danych z floty połączonych pojazdów, wykorzystanie platformy Fusionbase do stworzenia innowacyjnych rozwiązań potrafiących dynamicznie przewidywać prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia w określonym przedziale czasu.

****

O NTT DATA

NTT DATA to firma działająca w zakresie innowacyjnych usług biznesowych i technologicznych o wartości ponad 30 miliardów dolarów. Pomaga klientom wprowadzać innowacje, optymalizować i przekształcać usługi i produkty. Ma ekspertów i partnerów w ponad 50 krajach. Obszary jej działalności obejmują doradztwo biznesowe i technologiczne, analitykę danych i sztuczną inteligencję oraz rozwiązania branżowe. Opracowuje, wdraża i zarządza aplikacjami, infrastrukturą i łącznością. Jest jednym z wiodących dostawców infrastruktury cyfrowej i sztucznej inteligencji. NTT DATA jest częścią Grupy NTT, która inwestuje ponad 3,6 mld dol. rocznie w badania i rozwój, aby pomóc organizacjom i społeczeństwu w zrównoważony sposób wchodzić w cyfrową przyszłość.

O Credit Agricole Polska

Credit Agricole Bank Polska jest częścią Grupy Credit Agricole – jednej z 10 największych instytucji finansowych na świecie. W Polsce działa od 2001 r. Obsługuje ponad milion klientów w obszarze bankowości detalicznej, korporacyjnej, rolniczej, małych i średnich przedsiębiorstw oraz w obszarze consumer finance. Oferuje całą gamę produktów i usług bankowych, a także usług ubezpieczeniowych i assistance. 

W ramach działania na rzecz społeczeństwa bank realizuje dwa sztandarowe projekty CSR: kampanię edukacyjną #mniejplastiku, w ramach której popularyzowana jest wiedza o szkodliwości nadmiaru plastikowych odpadów w środowisku naturalnym oraz program „Zamieniam się w słuch”, który polega na wsparciu dla osób z problemami słuchu. 

Zobacz Również

Wypełnij formularz, jeśli chcesz poznać szczegóły naszych rozwiązań

Formularz